Akuta ärenden
Akuta tillbud på icke ordinarie arbetstid där följdskador kan uppstå och där avhjälpandet inte kan vänta till nästa arbetsdag kan anmälas till Larmcentral.
Exempel på akuta fel:
– Person har fastnat i hissen.
– En vattenledning har brustit och vatten forsar ut.
Felanmälan
Felanmälan avseende allmänna utrymmen görs till Styrelsen, t ex:
– Belysning och annat i entré och trappuppgångar
– Anslagstavlor i entré
– Spegel i hiss har gått sönder
– Inpasseringsbricka eller porttelefon
– Allmänna ytor i förrådsutrymmen samt dörrar och lås till dessa
Endast när Styrelsen inte går att nå:
Järva förvaltning
Felanmälan: 08-425 034 11
Telefontid:
Måndag-onsdag 07-16
Torsdag 07-19
Fredag 07-13
Fastighetsjour
Felanmälan: 08-657 77 22
Hissen AB
Felanmälan: 08-618 48 48
Fastighetsskötare:
Järva Förvaltning
info@jarvaforvaltning.se
08-517 844 31
Telefontid:
Måndag-onsdag 07-16
Torsdag 07-19
Fredag 07-13
Får endast kontaktas vid akuta fel när ingen i styrelsen går att nå – eller för fel i lägenheten som innehavaren själv ansvarar för.
Obs!
Jourutryckningar för åtgärdande av mindre fel eller fel av icke akut karaktär debiteras bostadsrättshavaren.
Bostadsrättshavaren debiteras även i de fall då denne anses vara vållande till felet/skadan.
Oavsett vem du kontaktar skall du alltid:
– Ange adressen, varifrån larmet kommer.
– Uppge ditt namn, lägenhetsnummer och telefonnummer.
– Uppge aktuellt fel eller skada.
– Informera även styrelsen via kontaktsidan